24.4.12

Senyor Parellada. Clásico en Barcelona.

(Antes de nada, aviso. Sé que de este restaurante alguien va a pensar que ya no es lo que era. Que antes se comía mejor, que ha empeorado, que anetes se esmeraban más, que la abuela es calva, etc. Puede ser. No lo voy a negar. Yo lo conozco desde hace años y nunca me ha decepcionado. Tal vez en el 82 era la repera y ahora ya no, pero por suerte, yo no vivo en el 82 y ahora, la experiencia es ésta. Ésta.)

Senyor Parellada, C/Argenteria 37, Barcelona, zona Born-Saint Mary of the Sea.
Desde mi llegada a esta ciudad hace ya unos años, he tenido un par de restaurantes clásicos entre mis prefereridos. Lugares a los que ir en familia, o en pareja, a disfrutar de la comida y del espacio.
Y hoy les hablo de uno de esos lugares al que poder llevar a las visitas de fuera de la ciudad y quedar muy bien. Incluso con las de dentro.

Aviso que por cuestiones técnicas lumínicas no pude hacer las fotos deseadas del interior, pero bueno, si visitan el enlace de arriba pueden disfrutar de ese increíble espacio.
Enmarcado en el incomparable barrio del Born, cuna de grandes palacetes señoriales e incluso de estilo colonial, nos encontramos con este clásico barcelonés. 
La familia Parellada, responsable también de ese otro clásico que es La Fonda de Granollers, sigue regiendo los fuegos de este local tradicional de cocina de mercado y muy catalana. Recetas de la abuela y platos que antiguamente tenían nombre propio.
 (Alguna sombra añadida en las fotos...)



Tras la situación, llegamos al momento en el que una vez sentados y muy bien atendidos por uno de esos grandes maitres profesionales de clásico buen hacer y diligencia, los Bagel al completo se dispusieron a degustar las maravillas que iban inundando la mesa y que no paraban de llegar. Platos sin más secreto que una calidad premium.


Olivas de Aragón, degustación. No dejaron ni una.
Servicio de pan de Vilamala, pequeño forn del barrio que les hace el pan especialmente. Mucha miga, rusticidad, a mi me encanta así. A otros no tanto.
Una petición obligatoria, la Paperina de verduras locales, en tempura. Se debe pedir sí o sí. Al fondo las buenas croquetas de jamón, gallina y trufa. Me está entrando hambre, ya os lo digo ahora.
Gambetes de la Barceloneta a la planxa. Brutales. Una llevaba la marca de una tabla de surf, lo juro.
Fricassée de rape y langostinos de Vinaròs. Me cuentan que espectacular.
Steak de atún, clásico. Hubo que volver a meterlo en el fuego, ya que la cocción había quedado para valientes kamikazes sin miedo al anisakis. Pero muy recomendable.
Calamarcets de costa a la planxa a l'all i julivert. Sin palabras.
Pulpo a la brasa con patatas rotas al aceite de ñoras. MI plato, mi placer, mi gusto. Tras la frustración de la Picoteca egarense semanas atrás, no he parado hasta volver a encontrarme con el cefalópodo patuno. Qué carnosidad!!
Fideuà negre amb sípia de platja i tomàquet (?). Vamos, no quedó ni rastro. Freddy tenía hambre.

Postres: Naranja a la naranja. Tatin de manzana. Y el último no recuerdo lo que era pero puedo prometer y prometo que estaba realmente muy bueno... (Helado de avellanas y  canela?)


En fin, una opción que nunca falla, un clásico al que cada día llegan más y más turistas, con lo que pronto se va a hacer imposible ir (no sé si porque será imposible conseguir mesa o porque devaluará el nivel). Pero hasta que llegue ese día, volveré y volveré porque me gusta mucho, porque su comida lo merece y porque la localización es fantástica. Y el servicio es profesional de verdad.
Larga vida a los Parellada, de aquí, de Granollers o de Plutón.



PS: Próxima parada Semproniana.

20 comentarios:

Sonia dijo...

David, normalment només vinc i apunto llocs per anar quan baixi a BCN, pero avui he de comentar, ja q m'encanta el Sr. Parellada. Em va portar un amic (ell va asiduament) fa 20 anys i anem repetint sempre q podem....Es cert q el meu amic m'avisa q ha canviat i tot aixo q comentes al principi, pero he de dir q jo he menjat molt bé sempre, fa 20 anys i fa tres mesos...i totes les vegades d'entremig... :-)

David B. dijo...

Sonia, quin honor que et passis per aquí i que comentis!!

Precissament això volia dir, que segurament abans podia ser millor, però que vagis quan vagis, gaudeixes d'una bona o molt bona experiència, sense cap mena de dubte.

Gràcies i torna quan vulguis!!

divka dijo...

Esa tempura me llama a gritos!
Crujiente y blandita por dentro o la verdura estaba "aldente"?

Un beso :D

David dijo...

Hola David, pues mira, aun siendo un clásico yo no lo conocia y creo que me gustará probarlo la verdad, todo tiene muy buena pinta, en especial el pulpo...esta tarde noche colgaré en mi blog mi comida en el Tickets!!!
Saludos.

Víctor Ibáñez dijo...

Haig de dir que jo sempre he estat mes de Semproniana que de Senyor Perellada -sera que sempre m'ha tirat la cuina una mica mes moderna o divertida (que es com definiria la cuina de l'Ada)-. Pero al veure el teu post crec que fa massa temps que ni hi passo. La paperina es un classic, sense cap dubte!

David B. dijo...

Buenas tardes a todos!

Divka, yo la definiría más como algo crujiente por fuera y tierna por dentro. Pero sabrosa y muy recomendable!!

David, vale la pena darse una vuelta porque como comento incluso el espacio es digno de admirar!! Yo voy en unos días a Tickets otra vez y también colgaré impresiones la semana que viene! (espero). Luego leo las tuyas a ver.

Victor, jo haig de dir que per alguna estranya raó encara no he pogut tastar el Semproniana. Passo milers de vegades per la porta i sempre penso en anar-hi, però res, no es dóna l'ocasió. Planejo posar-hi remei la setmana vinent com a molt tard!!! Paperina power. Encara recordo la primera que em vaig menjar al Madrid-Barcelona (en temps que pertanyia al grup, crec recordar...)

Gracias por comentar!

Ada Parellada dijo...

hola!! sóc l'Ada Parellada. Gràcies per l'entrada del Senyor Parellada. és fantàstica.
I, David, t'espero JA! a Semproniana. Això ho hem d'arreglar!
Víctor, moltes gràcies. Fins aviat, eh??

David B. dijo...

L'Ada de veritat, de veritat?? Ostres, si és veritat m'has alegrat molt una nit que pintava bastant malament pel futbol!!!

El dia que vagi a Semproniana penso avisar per Twitter!
;) Fins aviat, espero!!

Neus. La meva Barcelona. dijo...

Ohhh, l'altre día vaig passar, vaig fer la foto del senyor parellada de cul i vaig pensar...hi vindré! ara que he vist el teu post m'hi llançaré i a l'Ada tb la vull visitar que el Pla dels Angels em va agradar molt.
Un petó.

David B. dijo...

Neus, som parelladistes de pro. ;)

PS: Sempre comentes a hores molt estranyes!!

Ricard Sampere dijo...

Ostres... i ara que dic.. :)

Fins fa uns 5 anys era un lloc que no passava un parell de mesos sense anar-hi i tinc fins i tot anècdotes.

Però a partir d'alguns comentaris al meu blog i algun en privat em va donar la sensació de que havia baixat una mica i ja vaig perdre la costum.

El darrer com que hi vaig estar va ser amb uns colaboradors de Strasbourg i van alucinar amb la RQP.. :). I el meu fill va anar-hi fa poc amb unes lituanes del seu Erasmus i em va dir que també alucinàven.

Caldrà que hi torni algin dia... Però en tinc tants de pendents..

David B. dijo...

Ricard, es despren del teu comentari que és possible el que jo deia al principi i que és un lloc que mai falla. A més, cada vegada més conegut pels turistes, que queden encantats totalment. Nosaltres a uns amics de NY també els vam portar allà, i va ser un triomf.

Cal tornar més!!

Agustin Fraile dijo...

Hola David, pues si señor, conforme y de acuerdo con todo lo que dices. Uno de mis preferidos de la zona, realmente para mí, creo que sigue siendo el más honrado del Born. Me encanta.
Saludos

David B. dijo...

Veo Agustin que entonces seguimos siendo legión los fans del Parellada. Me alegra muchísimo!


PS: Ricard, pots explicar, si vols, alguna anècdota...

Ricard Sampere dijo...

Són anècdotes que feien gràcia al moment, però sempre basades en el bon rollo.

Un dia recordo que un senyor molt afable que teniem a la taula del costat (i que va dir que hi anava quasi cada dia), va insistir "si o si" en convidar-nos del vi que ell prenia... I ja veus... :)

Salut..!!

David B. dijo...

Ostres Ricard, això pensava que passava a les pelis només...a veure quan tinc aquesta sort!!

MODERNAS DE BARCELONA dijo...

AAAAhhh acabo de descubrir que tens un post sobre el Senyor Parellada ^^
sue bé (:
jo hi vaig des que era a la pantxa de la mama, imaginat!
(:

Però sempre trobo a faltar la sopa de galets farcits de marisc i verdures que feien quan era petita, la truita de brandada de bacallà, el flan de nata..

David B. dijo...

Quin bon gust des d'abans de nèixer!!

Ostres, no he tastat aquests que dius, una llàstima total!! :( Quina pinta!

Beltran dijo...

Es el restaurant que més m`agrada de Barcelona. Sempre que puc vaig. L`arròs molt bó i els canelons tot un clàssic. El millor postre el semifred de canyella.
:)

David B. dijo...

Com deia per aquí dalt, quin bon gust!! És un clàssic no falla mai!! Quedes bé sempre! :)